Dumnezeu sa-l ierte !

Ferpar, necrolog, sau vorbe la un piveghi ratat !

Aseara, dupa ce zburdai pe Facebook, ma tranti pe canape sa am parte de cateva minute umoristice pe Antene !
Si …. m-a cazut falca !

Toate antenele transmiteau priveghiul si slujba de inmormantare a raposatului Voiculescu.
30-40 de persoane boceau, asa pe rand, ca sa nu se oboseasca prea tare si povestreau amintiri de cand Motanul era Pisoias si nu stia sa faca la litiera !
Abia apoi m-am dumirit de ce totul parea asa ciudat !
Mortul nu era prezent !
Era la …. Rahova!
Cum sa faci priveghi cu mortul la Capela ?

Asta nu se intampla la … taranii ortodocsi !
Ca doar v-a zis ca eu sunt taran !
La mine la tara nu-i priveghi daca nu apar macar 2-3 mosi de varsta raposatului, care sa traga de el zicand :
– Scoala, scoala Motane, ca e masa plina de palinca, de bucate si noi bem, mancam, singuri !
– Scoala tu-ti mortii matii !
Si …. cateodata chiar se scoala !

Apoi, mai pe noapte, musai apare si cel putin o baba, daca nu 3-4, tot de varsta mortului sau mai tinerica, care jeleste/jelesc amarnic, ce mandru papusoi avea el, cand era in putere si ara glia satului sau a …. statului.
Si ce plug avea, de toate le rasturna !
Ca la taran, la taranul ortodox, prima dambla este sa insamanteze orice glie prinde !

La Antene, privighetorii si privighetoarele povesteau sau ciripeau (din obisnuita, din reflex profesional) despre ce scule erau ei, cand i-a luat mortul la treierat, de au ramas doar cei ce stiau sa cante din gusa !
Ca doar era clar ca n-au rodit nica pentru mort !
Nici macar un bitang !

Asa ca m-am intristat pentru mort si m-am bucurat pentru mine !
Eu n-am stans milioane, degeaba, ca apoi sa mi le ia statul!

Si inca ceva, cand o sa popositi la priveghiul meu ….
plina ograda de oameni injurand ca nu ma scol,
plina de cernite mai apuse, mai coapte sau mai tinerele …
si in special plina de viitorul Romaniei !
Plina de copii si nepotii mei !

0 Responses to “Dumnezeu sa-l ierte !”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Blog Stats

  • 91,978 hits

Categori

Comentarii recente

Dumitru Rusu pe Din …ula in …ula,…
Anonim pe Genialul OHA !
Dumitru Rusu pe Ce este terorismul european…
Anonim pe Implozia sistemului
Dumitru Rusu pe Erdogan şi Polibius

RSS Sec si de la capat

counters for web pages

Top Clicks

  • Niciunul

Introduceti adresa de Email aici.